Jak zacząć biegać?

Bieganie ma różne oblicza, a mówimy tu o długodystansowym czy sprinterskim podziale. Wiele osób biega dla hobby, ale popełnia szereg błędów podczas rozpoczynania przygody biegowej i powiela je, kończąc swoją przygodę po kilku tygodniach. Dlaczego tak się dzieje? Sprawa jest prosta. Brak odpowiedniego przygotowania mięśniowego. W trakcie trwania biegu nieustannie pracują mięśnie nóg, żeber czy ramion. Wspomniane partie mięśniowe są narażone na przeciążenia i duży wysiłek bez przygotowania. Co najmniej na trzydzieści dni przez rozpoczęciem nawet truchtania, należy rozpocząć luźne treningi siłowe. Nie należy ich mylić s pójściem na siłownie. Wystarczy na początek robienie przysiadów, lekkich ćwiczeń z hantlami na ręce i nowy czy dynamiczny skip w miejscu. Szczególnie ostatnie ćwiczenie połączone z klasycznymi pajacykami powinno rozwinąć nie tylko mięśnie siłowo, ale także poprawi ich wydolność. Bieg dwuminutowy w miejscu, czyli skip, jest tylko z pozoru łatwy do wykonania. Po dwóch przebieżkach dziennie już po tygodniu zauważymy zmianę możliwości kondycyjnych. Tak przygotowane mięśnie po upływie czterech tygodni zdecydowanie łatwiej zniosą trudy biegania, a także zmniejszą ryzyko wystąpienia kontuzji na samy wstępie przygody biegowej.

No Comments, Be The First!

Your email address will not be published.